L'alzina del Catllar

2018-01-07 19:43

El passat dia 28 de desembre de 2017 vam plegar més de 2 quilos de glans de l'enorme alzina del Catllar, junt al Gaià. Les seves glans són enormes, madures i segurament germinaran amb molta força donada la seva gran mida. Les vaig descobrir per casualitat passant pel costat amb la bicicleta mentre feia una llarga ruta de BTT. En veure la inmensa catifa i la seva extraordinària mida se'm van obrir els ulls i tot i no poder agafar-les mentres pedalava vaig recordar el lloc per anar a collir-les. Vam anar uns dies després amb la meva dona, la Rosa, sota un vent gèlid i ben fort, però jo no vaig defallir i en vaig recollir una gran qüantitat, fins que me'n vaig cansar. La pobra Rosa ja estava gelada al cotxe i no havia agafat ni la meitat, tot i que s'ha de valorar l'esforç, encara que tenir unes glans d'aquesta qualitat tan a prop de casa i ara poder-les plantar al viver serà una bona experiència. Esperem que les poguem plantar pels voltants del mateix entorn, pel Catllar, i així tornaran a la seva zona d'origen per formar nous arbres i zones humides on alimentar més animalons de bosc.

Ara ja les tinc triades, netes i remullades en aigua. Potser dimarts les ficaré a pregerminar als pots de vidre que tinc al viver preparats per aquesta tasca. I posteriorment, d'aquí unes tres setmanes aproximadament, les podrem plantar als alveols forestals per a que creixin ben vigoroses durant la primavera, fins la tardor de l'any vinent que ja tindran una bona mida per anar al camp i ser plantades per reforestar les nostres muntanyes ermes d'alzinars.